Красилівська міська територіальна громада

Красилівська міська рада Хмельницької області

Аналіз регуляторного впливу регуляторного акту «Про затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в м. Красилів».

Дата: 16.08.2024 11:33
Кількість переглядів: 71

 

Аналіз 

регуляторного впливу 

регуляторного акту

«Про затвердження конкурсної документації

та проведення конкурсу

з призначення управителя багатоквартирного будинку

в м. Красилів».

 

        Цей аналіз регуляторного впливу (надалі — Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, Закону України
«Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», «Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 № 150, Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні» і визначає правові та організаційні засади реалізації проєкту рішення виконавчого комітету Красилівської міської ради Хмельницької області «Про затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в
м. Красилів».

 

Назва регуляторного акту:

Проєкт рішення «Про затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в м. Красилів».

Регуляторний орган: виконавчий комітет Красилівської міської ради Хмельницької області.

Розробник документа: відділ житлово-комунального господарства Красилівської міської  ради Хмельницької області.

Відповідальні особи: начальник управління економічного розвитку та житлово-комунального господарства Красилівської міської ради ПИТЛИК Володимир Миколайович та головний спеціаліст відділу житлово-комунального господарства Красилівської міської ради Ольга Іванівна ЯНКОВИЧ.

Контактний телефон: (03855) 4-24-94.

 

 

1.Визначення та аналіз проблеми

Особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку визначає Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі – Закон), який регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов’язані з реалізацією прав та виконанням обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.

Відповідно до ч. 1 ст. 9, ч. 5 вище зазначеного Закону, управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об’єднань співвласників багатоквартирного будинку). Стаття 13 Закону передбачає, що в разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом, співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства.

Такий Порядок проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку (далі – Порядок) затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 № 150.

Згідно з п.п. 1-3 р. ІІ, п. 6 р. ІV, п.п. 5, 6 р. V Порядку, організатор конкурсу, тобто виконавчий орган місцевої ради, на території якої розташовані багатоквартирні будинки, складає перелік будинків, в яких не створено об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, та оголошує щодо них конкурс з призначення управителя.

Із складеного переліку організатор конкурсу визначає об’єкти конкурсу.

Для проведення конкурсу організатор конкурсу створює конкурсну комісію, склад якої та положення про яку затверджуються організатором конкурсу. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу.

Для проведення конкурсу конкурсна комісія готує конкурсну документацію, яка затверджується його організатором.

Конкурсна документація повинна містити: найменування, місцезнаходження організатора конкурсу; прізвище, посаду та номери контактних телефонів осіб, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками конкурсу; перелік складових робіт (послуг) з управління багатоквартирним будинком, який складений згідно з обов’язковим переліком робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території; вимоги щодо якості надання послуги (перелік робіт та періодичність їх надання) з посиланням на стандарти, нормативи, норми та правила; найменування об’єкта конкурсу чи перелік об’єктів конкурсу; технічну характеристику кожного об’єкта конкурсу за показниками згідно з додатком 1 до цього Порядку; критерії оцінки конкурсних пропозицій; вимоги до конкурсних пропозицій та перелік документів, оригінали або копії яких подаються учасниками конкурсу для їх оцінювання; методику оцінювання конкурсних пропозицій; проект договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком; порядок надання роз'яснень щодо змісту конкурсної документації; дату огляду об’єктів конкурсу та доступу до них; інформацію про: наявність та загальний обсяг заборгованості співвласників за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій; невиконані зобов’язання щодо проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх наданні, ненадання або надання не в повному обсязі; способи, місце та кінцевий строк подання конкурсних пропозицій; місце, дату та час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями.

Виконавчий орган місцевої ради, як організатор конкурсу, затверджує підготовлену конкурсною комісією конкурсну документацію та визначає бальну систему оцінки конкурсних пропозицій. У свою чергу конкурсна документація повинна містити примірний перелік складових послуги з управління багатоквартирним будинком; вимоги щодо якості надання послуги (перелік робіт та періодичність їх надання) з посиланням на стандарти, нормативи, норми та правила; найменування об’єкта конкурсу чи перелік об’єктів конкурсу; критерії оцінки конкурсних пропозицій; вимоги до конкурсних пропозицій та перелік документів, оригінали або копії яких подаються учасниками конкурсу для їх оцінювання, інші конкурсні вимоги.

За результатами конкурсу виконавчий орган місцевої ради приймає рішення про призначення управителя. Після прийняття цього рішення протягом п’яти днів з переможцем конкурсу укладається договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком строком на один рік, який від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу місцевої ради, за рішенням якого призначається управитель. Зазначеними вище законодавчими актами України виконавчим органам місцевих рад надано ряд функцій щодо підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку. Однак, для їх виконання органам місцевого самоврядування необхідно прийняти власні акти, які б, зокрема, врегульовували адміністративні відносини у сфері проведення конкурсу між цими органами та суб’єктами господарювання. Законодавство визначає лише загальні вимоги до конкурсної документації та рамкові положення проведення конкурсу. У той же час, у проєкті рішення необхідно розв’язати проблеми чіткої регламентації всіх процедур проведення конкурсу, деталізувати та затвердити конкретні конкурсні вимоги, визначити прозору і передбачувану систему бальної оцінки конкурсних пропозицій, що забезпечить рівні і справедливі умови участі в конкурсі для всіх суб’єктів господарювання, вдосконалення їхньої роботи, підвищення якості надання житлових послуг населенню при економічно обґрунтованих та сформованих на конкурсних засадах цінах, належне утримання житлового фонду міста, співвласники якого не визначилися з формою управління.

У зв’язку з цим окремі норми проєкту рішення спрямовані на врегулювання даних правовідносин з суб’єктами господарювання – учасниками та переможцями конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку. Таким чином, головна проблема регулювання полягає у відсутності в законодавчих актах України правових норм, необхідних для практичної реалізації повноважень виконавчого органу міської ради щодо підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків міста, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком.

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Органи місцевого самоврядування

+

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі    суб’єкти                      малого підприємництва

+

 

 

Таким чином, проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття регуляторного акта, є важливою і не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки потребує нормативно-правового врегулювання.

Прийняття рішення виконавчого комітету Красилівської міської ради Хмельницької області «Про затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в м. Красилів» забезпечить створення умов для практичної реалізації Закону в частині затвердження порядку проведення конкурсу виконавчим комітетом міської ради щодо призначення управителя багатоквартирного будинку; реалізації прав та виконання обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління; належного управління та утримання багатоквартирного буднику; запровадження ринку надавачів послуг з управління багатоквартирними

будинками у місті Красилів.

Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки за більше ніж 25 років з початку впровадження житлово-комунальної реформи співвласники багатоквартирних будинків не взяли на себе відповідальності за утримання спільного майна багатоквартирних будинків і на даний час розв’язання даного питання супроводжується необхідністю взаємодії із органами місцевого самоврядування.

 

                      2. Цілі державного регулювання

 

- реалізація вимог чинного законодавства щодо підготовки та проведення в установленому законодавством порядку конкурсу з призначення управителів багатоквартирних будинків у м. Красилів;

- забезпечення належного утримання багатоквартирних будинків міста, в яких не створено об’єднання співвласників і співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком;

- стимулювання розвитку ринку управителів багатоквартирних будинків у місті, удосконалення їх роботи;

- підвищення якості надання послуг з управління багатоквартирними будинками при економічно обґрунтованих та сформованих на конкурсних засадах та цінах.

3. Визначення та оцінка альтернативних

способів досягнення встановлених цілей

 

  1. Визначення альтернативних способів

Для досягнення встановлених цілей розглянуто наступні альтернативи:

Таблиця 1

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Неприйняття регуляторного акта           (відмова           від регулювання)

- не забезпечується досягнення цілей щодо проведення конкурсу з надання послуги з управління багатоквартирним будинком;

- залишає невпорядкованими відносини, пов’язані з реалізацією прав та виконанням обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.

Альтернатива 2

Прийняти регуляторний акт

– рішення виконавчого комітету Красилівської міської ради

«Про затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в м. Красилів»

- забезпечує досягнення цілей щодо проведення конкурсу з надання послуги з управління багатоквартирним будинком;

- повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми;

- встановлює зрозуміле загальне регулювання, не примножуючи кількості нормативно-правових актів з одного питання;

- зникає неврегульованість проблеми у  чинному законодавстві.

 

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей. Оцінка впливу на сферу інтересів держави (міста,територіальної громади). 

                                                                                                                     Таблиця 2

Вид альтернативи

Вигоди

Втрати та витрати

1

2

3

Сфера інтересів органів місцевого самоврядування

Альтернатива 1

Відсутні

Не забезпечується

досягнення цілей щодо проведення конкурсу з надання послуги з управління

багатоквартирним будинком.

 

Альтернатива 2

Утвердження України як правової держави, в якій діють доступні та зрозумілі громадянам та суб’єктам господарювання нормативні приписи; виконання органами місцевого самоврядування наданих їм законодавством повноважень із здійснення управління об’єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг; зменшення кількості звернень населення міста з питань покращення управління і утримання житлового фонду міста; прискорення впровадження житлово-комунальної реформи в регіоні.

Відсутні, оскільки

реалізації положень акту не потребує додаткових матеріальних чи інших витрат.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Залишення

наявної на цей час       ситуації без змін

Відсутні

Альтернатива є неприйнятною, оскільки не відповідає вимогам чинного законодавства.

 

       

Прийняття

регуляторного

акта   –   рішення виконавчого

комітету

селищної ради

Забезпечення належного утримання та ремонту спільного майна співвласників багатоквартирних будинків міста (незалежно від технічного стану будинків), належних умов проживання мешканців і задоволення їх господарсько-побутових потреб; отримання послуг необхідного рівня та якості за економічно обґрунтованими цінами, визначеними на конкурентній основі; встановлення більш дієвих механізмів отримання співвласниками інформації про вартість послуг з утримання будинку, їх кількісні та якісні показники і можливості здійснення контролю за результатами цієї діяльності

Оплата вартості(ціни) послуги з управління

багатоквартирним будинком.

Альтернатива 1

Відсутні

Суб’єкти господарювання

не матимуть змоги брати участь у конкурсі з  надання послуги з управління

багатоквартирним  будинком.

Сумарні витрати

для   суб’єктів господарювання

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Можливість взяти участь у конкурсі з надання послуги з управління багатоквартирним  будинком.

Рішенням виконавчого комітету міської ради плату за участь у конкурсі не встановлено

Сумарні витрати

для   суб’єктів господарювання

Відсутні

Відсутні

Сфера інтересів громадян

Альтернатива 1

Відсутні

Залишаються невпорядкованими

відносини, пов’язані з реалізацією прав та виконанням обов’язків співвласників багатоквартирного будинку  щодо його утримання та управління.

Альтернатива 2

Реалізація прав та

виконання обов’язків співвласників багатоквартир- ного будинку щодо його      утримання та  управління.

Належне управління та утримання багатокварного буднику.

Збільшення обсягу отриманої громадянами інформації про  надані/отримані послуги.

Оплата вартості (ціни) послуги з управління

багатоквартирним

будинком

 

    1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення

цілей

 

                                                                                                            Таблиця 3

Вид

альтернативи

Бал

результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного балу

Альтернатива 1

1

У разі залишення наявної на цей час ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети, проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирним будинком

Альтернатива 2

4

У разі прийняття акта задекларовані цілі забезпечать повністю досягнення поставленої мети щодо:

затвердження порядку проведення конкурсу виконавчим комітетом міської  ради  про  призначення

управителя багатоквартирного будинку;

реалізації прав та виконання обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління;

належного управління та утримання багатоквартирного будинку;

запровадження ринку надавачів послуг з управління багатоквартирним будинком.

 

 

Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, в якій:

4 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повністю (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повністю (всі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

 

 

Таблиця 4

 

Вид

альтернативи

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного

місця

альтернативи у

рейтингу

1

2

3

4

Альтернатива  1

Відсутні

Залишаються

Невпорядкованими відносини,

пов’язані                 з

реалізацією прав та виконанням

обов’язків

співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління

 

Не забезпечується досягнення цілей щодо проведення конкурсу                             з надання послуги з управління

багатоквартирним

будинком

Альтернатива  2

Буде забезпечено повністю досягнення задекларованих цілей поставленої

мети щодо:

-затвердження

порядку проведення конкурсу

для належного

управління

багатоквартирним будинком

- реалізації прав та виконання обов’язків спів-власників багатоквартирного будинку щодо його утримання належного управління та  утримання

багатоквартирного буднику;

- запровадження

ринку надавачів послуг з управління багатоквартирним будинком.

Витрати на проведення

конкурсу відсутні

У рейтингу результативності ця         альтернатива на першому місці.

При її виборі буде

максимально до- сягнуто цілі дер- жавного регулю- вання.

 

 

Вид

альтернативи

Аргументи щодо переваги

обраної

альтернативи/причини

відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх

чинників на дію запропонованого регуляторного

акта

Альтернатива 1

Причиною відмови від цієї альтернативи є необхідність у проведенні конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку

На дію цього акта можливий вплив зовнішніх чинників – ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства в цій сфері. У цьому випадку рішення  міської ради потребуватиме внесення відповідних змін та доповнень.

Альтернатива

2

Для досягнення

встановлених цілей перевага була надана цій альтернативі, що надасть можливість:

 

повністю досягти задекларовані цілі поставленої мети;

 

 

реалізації прав та виконання обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління;

 

 

належного    управління    та утримання багатоквартирно го будинку;

 

 

запровадження ринку надавачів послуг з управління багатоквар- тирним будинком.

 

                                                                                                                Таблиця 5

 

5.Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

                 Проєкт акту визначає процедуру проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку на території м.Красилів Хмельницької області, що відповідно до рішення виконавчого комітету міської  ради є організатором конкурсу.

Виконавчий комітет міської ради утворює конкурсну комісію і затверджує її склад та положення про конкурсну комісію з призначення управителя багатоквартирного будинку в м. Красилів, яким установлено вимоги щодо конкурсної документації, зокрема кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу та критерії оцінки конкурсних пропозицій.

Відповідно до Закону учасником конкурсу може бути фізична особа - підприємець або юридична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, яка має намір взяти участь у конкурсі та подала відповідну заявку організатору.

Конкурсна документація надається особисто або надсилається поштою організатором конкурсу його учаснику після надходження від учасника заявки про участь у конкурсі. Також конкурсна комісія публікує в засобах масової інформації і розміщує на офіційному веб-сайті селищної ради оголошення про проведення конкурсу.

На підставі конкурсної документації учасник конкурсу готує конкурсну пропозицію, що подається конкурсній комісії у запечатаному конверті.

Розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями здійснюється на наступний день після закінчення строку їх подання на засіданні конкурсної комісії у час та місці, що зазначені в оголошенні про проведення конкурсу, в присутності учасників конкурсу, що подали конкурсні пропозиції, або уповноважених ними осіб.

Переможцем конкурсу визначається його учасник, що набрав максимальну кількість балів щодо об’єкта конкурсу.

Після прийняття конкурсною комісією відповідного рішення з переможцем конкурсу укладається договір на надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

При цьому умови договору про надання послуги не повинні відрізнятися від змісту конкурсної пропозиції (у тому числі ціни) переможця. Істотні умови договору про надання послуги не можуть змінюватися після його підписання.

Додержання вимог регуляторного акта не потребуватиме запровадження державного нагляду та контролю.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи як забезпечення інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом оприлюднення його в засобах масової інформації, мережі Інтернет та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи виконавчим комітетом селищної ради.

У процесі оприлюднення регуляторного акта зацікавлені юридичні та фізичні особи матимуть можливість взяти участь в його обговоренні та внести власні зауваження та пропозиції, які можуть бути враховані розробником. Таким чином, буде забезпечено прозорість та врахування громадської думки у процесі здійснення регуляторної політики.

6.Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта має постійний характер з моменту набуття ним чинності з можливістю внесення до нього змін та його скасування у разі  зміни чинного законодавства.

  1. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити показник його результативності:

кількість проведених конкурсів з надання послуги з управління багатоквартирним будинком в м. Красилів та кількість учасників, які взяли участь у конкурсах;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта;

участь у конкурсі є безкоштовною;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання, фізичних осіб- підприємців, які орендують майно комунальної форми власності, з основними положеннями регуляторного акта – високий, (офіційний сайт Красилівської міської ради , районна газета «Красилівський вісник»).

8.Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься    відстеження результативності дії регуляторного акта

Відносно цього регуляторного акта повинно послідовно здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності, зокрема:

базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено після набуття ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження його результативності;

повторне відстеження результативності – через рік із дня набуття ним чинності, але не пізніше двох років із дня набуття чинності;

періодичні відстеження результативності – раз на кожні три роки, починаючи із дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюватиметься статистичним методом.

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються в письмовому вигляді виконавчим комітетом Красилівської міської  ради Хмельницької області за адресою: м. Красилів, пл. Незалежності, 2, каб. 220 на протязі місяця з дня опублікування повідомлення в газеті «Красилівський вісник» та аналізу регуляторного акту на офіційному сайті Красилівської міської  ради.

 

 

 Начальник управління

 економічного розвитку

 та житлово-комунального

 господарства міської ради                                     Володимир ПИТЛИК

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь